gadis besi

welcome reader!!!plez leave ur comment inorder to help me upgrade my blog..n ENJOY reading my story n hit me back~

kita pernah kecewa,kita pernah terluka..
tapi jangan pernah kita bosan untuk terus berusaha!

Wednesday, September 10, 2014

aku mengaku akhirnya!

berat untuk aq atur langkah ini..
bersedia untuk kebenaran ini jugak bermakna aku perlu bersedia untuk menghadapinya kelak.tidak akan ada jalan patah balik kerana sekali melangkah mengetahui maka aku akan terus bawa hingga ke mati.

OCD

lastly i admit yang aku adalah pengidap penyakit ni.dh lama aku sedar tapi aku cuba nafikan sebab aku takut untk menerima kbenaran ni.
kerana aku pikirkn tentang tidak selamanya aku mampu menafikan,akhirnya semalm 9/9/2014 aku bicara dgn org yg ada pykit yang sama  dan kebenarannya amat2 menguris hati aku.namun saudara itu berkata bahwa aku ada peluang utk sembuh..percayalah...........



langkah utk penawar itu sukar,tapi aku akan mulakan juga.aku percaya Allah ada utkku dan aku akn teruskan perjuangan ini. moga Allah berikan jalan dn mudahkn urusan.amin.....

2 comments:

  1. hai, sis... terima kasih sudah mampir ke blog saya ttg OCD...
    jangan ragu untuk cerita dan berbagi :)
    dulu saya menganggap OCD aib tapi sekarang saya bersyukur. OCD membuat kita lebih waspada, cermat, teliti, sempurna. Walau seringnya melelahkan dan kita dilabel 'tidak waras'. Salah satu trik sederhana adalah mencoba relaks. Memikirkan apa-apa yang di luar kemampuan kita bukan salah kita. Karena seringnya orang yang memiliki OCD merupakan orang perfeksionis/ tidak mau menerima kekeliruan dari siapapun atau manapun. Itu yang perlu sedikit demi sedikit diubah. Pasi bisa disembuhkan. Kalaupun tidak, pasti bisa diminimalisasi. Setelah 5 tahun berlalu, saya sudah tidak bisa meminimalisasi. walau terkadang pikiran obsesifnya masih timbul dan tenggelam tapi saya kontrol. dan terbukalah dengan orang terdekat, siapa tahu bisa membantu. soalnya kalau tidak ada pemahaman orang terdekat, kita bisa stres sendiri. atau bicaralah dengan orang yang terpercaya dan ahlinya. InsyaAllah semuanya akan baik. :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete